e-ISSN: 1982-2243
Você está em: Edições > 2012 > v. 16, nº 2
https://fcartunes.wordpress.com/
Artigos:
Verbos Psicológicos: uma classe relevante gramaticalmente?
(Psychological verbs: is it a grammatically relevant class?)
Márcia Cançado (UFMG)
(For a functional typology of discursive markers based on Locative verbs’ constructional schema”)
Ana Cláudia Machado Teixeira (UFF) e Mariangela Rios de Oliveira (UFF)
(Pronominalization’s traces of Vossa Mercê>Você in carioca and mineira missives: an incursion through Brazilian Portuguese written in the XIX and XX centuries)
Márcia Cristina de Brito Rumeu (UFMG)
Ruptura não, linkagem sim: o hipertexto e as enunciações na web
(Rupture no, linkage yes: the hypertext and the enunciations in the web)
Júlio Araújo (UFC) e Vicente de Lima-Neto (UESPI)
(Narratives and identity: evaluation’s constructions in the identity (re)construction inside college classrooms)
Adriana Nogueira Nobrega (PUC-Rio) e Célia Elisa Alves de Magalhães (PUC-Rio)
Ontologia jurídica e a relação de meronímia
(Juridical ontology and the meronim’s relation)
Thaís Domênica Minghelli (UNISINOS) e Rove Chishman (UNISINOS)
Características acústicas da vogal /i/ produzida por sujeitos com síndrome de Down
(Acoustic features of /i/ vowel produced by individuals with Down syndrome)
Marian Oliveira (UESB) e Vera Pacheco (UESB)
A definição do diário como um gênero: entre diário intimo e o diário de aprendizagem
(The definition of diaries as a genre: between intimate diary and the learning diary)
Valdeni da Silva Reis (UFMG)
O potencial retórico da avaliatividade em resenhas não acadêmicas
(The rhetorical potential of evaluability in non academic book reviews)
Socorro Cláudia Tavares de Sousa (UFPB) e Maria Elias Soares (UFC)
(Written culture and graphocentrism: a study about appropriation and the social uses of writing by staff outsourcing basic employees in educational college environments)
Mary Elizabeth Cerutti-Rizzatti (UFSC), Eloara Tomazoni (UFSC) e Rosângela Pedralli (UFSC)
Investigando a enunciação proverbial nos interstícios da escrita de pré-universitários
(Investigating proverbial enunciation in pre-college writing interstices)
Luiz André Neves de Brito (UERN)
(Language capabilities applied in two didactic sequences: chronicles and cartoons)
Laura Dourado Loula (UEPB)
Movimentos de revisão do leitor no processo de escritura acadêmica
(Readers revision movements in the academic structure process)
Cínthya da Silva Martins (UECE) e Nukácia M. Silva Araújo (UECE)
Tradução:
Paulo Cortes Gago (UFJF) e Raul Francisco Magalhães (UFJF)
Resenha:
Josênia Antunes Vieira (UNB) e Izabella da Silva Negrão Trajano (UNB)
Veredas – Revista de Estudos Linguísticos