LDNano is ready for 2023!

As the world saw the pandemic effects on our society, UFJF stopped with social-interaction activities in 2020, also LDNano. In the meantime, the university has studied ways to return to activities remotely. In addition, in 2020 UFJF promoted initiatives that collaborate preventing the virus’s spreading. You can check it out here.

As our facility was in limited operation, our research needed to be paused: the cell culture was turned off and the cells were adequately frozen, the zeta sizer was no longer being used. But our team got ready to keep working, so, a new social media was created intending to spread scientific knowledge about nanoparticles and so beyond, the LDNano Instagram

We also recently returned to our weekly meetings as we were used to, but now at as online mode at google meet platform, discussing papers related to Sars-CoV-2 and gathering ideas to work with nanoparticles as a treatment for COVID-19.

Como o mundo viu os efeitos da pandemia em nossa sociedade, a UFJF parou com as atividades presenciais em 2020, bem como o LDNano. Enquanto isso, a universidade estudou formas de retornar às atividades remotamente. Além do mais, em 2020 a UFJF promoveu iniciativas que colaboram na prevenção da propagação do vírus. Você pode conferir aqui.

Como nossas instalações estavam com funcionamento limitado, a pesquisa precisou ser pausada: a cultura de células foi desligada e as células foram congeladas adequadamente, o zeta sizer não estava mais sendo usado. Mas nossa equipe se preparou para continuar trabalhando, então foi criada um novo perfil nas mídias sociais com o objetivo de divulgar o conhecimento científico sobre nanopartículas e muito mais, o Instagram do LDNano.

Recentemente voltamos às nossas reuniões semanais como era de costume, mas agora no modo online através da plataforma google meet, discutindo pimentas relacionadas a Sars-CoV-2 e reunindo ideias para trabalhar com nanopartículas como um tratamento para COVID-19.